joosjev.reismee.nl

afscheid nemen bestaat niet..

hallo lieve hollanders!

ik zit alweer bijna 3 maanden in het mooie zuid-frankrijk! ik heb het superleuk en ook de zon straalt nog op de 22e van november! heerlijk! ik zat net nog een uurtje lang heerlijk van het zonnetje te genieten! ja dat genieten, dat doe ik hier zeker wel! daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken! zolang het lekker weer blijft zoals vandaag wil ik nog lang niet naar huis haha!

op dit moment zit mijn klas keihard te zweten tijdens een soort SE examen geen idee wat het precies is, maar het heet: ' le bac blanc'. ik hoef hier gelukkig niet aan mee te doen, want ik ga er echt helemaal niets van snappen. het is het vak frans en het onderwerp poezie, dus ik heb mijn klas even een hart onder de riem gestoken, maar ben daarna richting 'la vie scolaire' gegaan om te vertellen dat mijn klas nu 'le bac blanc' doet en dat ik niet mijn 'bac' hier doe en dus niet dit examen doe. gelukkig vonden ze dat prima, maar ik mag natuurlijk niet weg van het lycée. dus nu moet ik 3 uur in het 'CDI' soor mediatheek zitten wachten.. lekker hoor :p

ik dacht, nu ik toch veel te veel tijd heb, kan ik ook wel even al mijn vrienden en familie in holland op de hoogte stellen!

eigenlijk is er niet heel veel veranderd sinds ik weer naar school ga. nogsteeds dezelfde mensen en nogsteeds dezelfde leraren, iedereen rookt nogsteeds en ik vermaak me ook nogsteeds. wat wel veranderd is is dat ik de taal nu gewoon al zo goed spreek dat ik gewoon grappen en scherpe opmerkingen kan maken. ze komen er dan niet altijd uit in fantastisch frans (franstastisch :p) maar het gaat om het supergoede gevoel dat ik gewoon versta wat mijn vriendinnen zeggen!

verder qua huiswerk en kleine s.o.tjes ben ik nogsteeds gewoon heel hard aan het falen, maar dat is gelukkig geen probleem, want het gaat erom dat ik mijn best doe, en dat doe ik zeker! ik doe gewoon wat ik kan om dit een supergaaf jaar te maken, en de eerste 3 maandjes is me dat redelijk gelukt moet ik zeggen!

in mijn gastgezin gaat het ook echt toppie! ze zijn echt superlief voor me en ik probeer dan ook zoveel mogelijk dingen te doen om ze te helpen. zelfs de allerkleinste dingetjes vinden ze al superleuk! tafel dekken, tafel afruimen, stofzuigen, afwassen, vaatwasser inpakken, vaatwasser uitpakken, kamer opruimen, yanis helpen met zijn engelshuiswerk en franse dictees. ja ik word prima beziggehouden bij de familie pacheco!

right now i'll explain the choice of this title: my canadian friend Kiri goes home saturday morning. i had an awesome 3 months with her and i'm gonna miss her. i laughed a lot with her about stupid things like: the boy who never says 'hi', ''him'', awkward moments before she arrived at school and talking about boys who walked by. in english class, we died of laughing with prenouncation lessons and every friday we ate an 'eclair au chocolat' at 'mazas'. it was so awesome to meet this little canadian girl! i'll never forget her and we keep in contact! goodbye Kiri and hope i'll ever see you again! kiss

jullie zijn weer op de hoogte lieve mensen!

a la prochaine!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!