joosjev.reismee.nl

Here I go again.

Hophop, daar ga ik weer! Wonen in het buitenland, een van mijn favoriete hobbies! 25 augustus stapte ik op het vliegtuig naar het voor mij onbekende Letland. Een van de 3 Baltische staten, die lang onder het Russische gezag heeft moeten verduren.

Samen met Hugo heb ik 3 dagen de stad verkent. Eerst een dag met z'n tweeen, toen een dag met Anouk en vandaag samen met mijn campus kamergenoten!

Riga is een fantastische stad! Leuker dan ik zelf had verwacht. Het is niet speciaal een stad met veel highlights, maar meer een stad met allemaal kleine plekjes. Je moet de stad echt kennen, wil je de leuke plekjes weten! Bijvoorbeeld hebben we met Anouk wat gedronken in een theehuis, in het park, aan het water. Een heerlijk plekje, waar je lekker onderuit kunt zakken in de kussens, met een warme kop thee. Ik kan niet wachten tot ik daar in de barre winter lekker zit te genieten van een Chai latte, of een Green tea!! Verder hebben we ook gewaterfietst door Riga. Ik ben blij dat ik dat nog heb kunnen doen, want het weer wordt nu slechter en slechter! Ook hebben we een toren beklommen, waarbij we een supergaaf uitzicht hadden over de stad!

De campus van mijn universiteit bestaat uit een paar blauw geschilderde betonblokken. Mijn kamer is een hok met 4 bedden en een paar kasten, maar gelukkig zijn mijn kamergenoten erg gezellige Hollandsche meiden! Tot nu toe voelt het erg vertrouwd. Altijd fijn om te kunnen terugvallen op landgenoten.

Morgen is de eerste dag van mijn introductie. We krijgen uittleg over de school, systemen etc. Vanaf maandag begint de echte leuke introductie met feestjes, etentjes en uitstapjes!

Dit is het einde van mijn korte avontuurtje. Ik heb erg veel zin om mijn leventje hier lekker op te starten! Er zijn al plannen om op pad te gaan naar de andere Baltische staten, Rusland, Scandinavië en nog vet veel meer. We zullen zien hoe de plannen uitpakken!

Toedeledokie en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Mama

ha Joosje, leuk om ons zo op de hoogte te houden. Geniet ervan. Mama

opa en oma voordes

altijd leuk om je enthousiaste mail te lezen. zo genieten we met je mee. Heerlijk !! Pas goed op jezelf . Liefs opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!