joosjev.reismee.nl

des vacances!

bonjour tout le monde! ca va? je vous manques pas trop? j'espère, parce que j'ai pas du tout envie de revenir en hollande! il fait beau, oui des gens, j'ai vue le soleil en novembre! vous ne connaissez pas ca en hollande, hein? je crois pas! donc, pour cet année, je reste ici. bon idée? haha ik zal niet mn hele blog in het frans plaatsen. op deze manier snappen jullie me nog :p zoals ik dus net al zei: het is november, maar de zon is nogsteeds in ons gezelschap. vrijdag kon ik nog lekker in een t-shirtje in de zon lopen en volgens mij is dat onmogelijk in nederland, sterker ng: volgens mij heb ik in nederland nog nooit de zon gezien in november, dus genieten, dat doe ik zeker! vakantie, dat is toch wel even heel lekker na zo'n overweldigende start van het jaar. je krijgt de tijd om even uit te rusten en de eerste twee maanden te verwerken. de eerste dagen heb ik dan ook helemaal niets gedaan. vervolgens hebben we donderdag mijn maatje Leonie opgehaald in Toulouse. we hebben gelunchd met haar en haar gastgezin in een pizzatent en daarna hebben we haar meegenomen naar ons huisje :) ondertussen stopten we nog bij een enorm winkelcentrum, na heel veel smeken bij charles, met onder andere een winkel met de allerlekkerste chocola van de hele wereld: lindt! echt mensen, als je dit eet is je leven weer helemaal goed :p toen heb ik een trui gekocht en toen gingen we toch maar echt door naar huis, omdat charles niet meer kon wachten, haha. thuis aangekomen gingen we spullen installeren en eten :) die avond heeeel lang gepraat met charles en Leonie en toen toch maar ech richting bed, waar we nog tot 2 uur in de nacht hebben zitten kletsen. de volgende dag vroeg opgestaan. we gingen naar foix. daar hebben we heet kasteel beklommen, mijn school vanaf daar bekeken en nog even kort naar de supermarkt. thuis gelunchd. na de lunch gingen we naar het 'parc préhistorique'. het was supermooi weer en ik dacht echt even dat ik op het mooiste plekje van de wereld was aangekomen! was dus een topdagje weer! gisterochtend had ik pianoles en gistermiddag gingen we met charles naar een ondergrondse rivier. was heel bizar, maar ook supermooi! weer een topdag gehad, cadeautje meegenomen voor de families en nu is het zondag en lig ik in mn bed. gelukkig zijn we nog maar op de helft van de vakantie:D verder begin ik te beseffen dat ik nu toch echt wel een eind al onderweg ben in dit jaar. de 12e begint school weer en dan nog anderhalve maand te gaan en dan is het alweer 2013 (als de wereld niet vergaat :p) de tijd gaat dus echt wel supersnel zonder dat je er eigenlijk over nadenkt. de komende week ga ik nog maar toulouse, mijn gastmoeder gaat mn haar knippen ( don't worry, ze is kapper) en verder vooral heel veel relaxen. vanmiddag brengen we Leonie weer naar toulouse waar haar gastouders haar weer op komen halen. het waren echt 4 topdagen!! verder ben ik ook echt 100% over mn heimwee heen. ik denk eigenlijk nog nauwelijks aan nederland. ik zit nu met mijn hoofd in frankrijk en ik merk echt dat alles zo veel beter gaat! ook de taal! volgens mij kom ik al redelijk dicht in de biurt van vloeiend! supergaaf! nou lieve mensen, ik laat gauw weer iets van me horen! tot snel en vergeet me niet! bisous, la blonde!

Reacties

Reacties

Henny

Wat ontzettend fijn om te horen dat het wat beter gaat. En dat je nu lekker vakantie hebt. Onze herfstvakantie zit er alweer een week op en we hebben Femke haar twaalfde verjaardag gevierd. Ja kleine meisjes worden groot. Je kan echt goed een verhaal vertellen en het is elke keer weer smullen.
Lieve groet van Jorgen en Henny en dikke kus van Jenneke en Femke.

Linda

Lieve Joosje, doet ons goed te lezen/horen dat je het fijn hebt! En ik kan me zo inleven in je! Toen ik tijdens m'n stage nr Londen ging, duurde het ook even om me daar helemaal op m'n gemak te voelen. Maar na een paar weken droomde ik zelfs in t Engels ! En aan het eind wilde ik helemaal niet nr huis haha zo leuk vond ik het daar! Het zal me niets verbazen als jij komende zomer heimwee naar Frankrijk krijgt hihi! Nou meid, veel plezier nog met je vakantie, knip je haar niet te kort???? en tot horens! Dikke kussen van ons allemaal! (De boompjes)

Jacomien

Ha Joosje, ik ben uit de lijst van de aankondigingen van je blog verdwenen en heb zo je vorige blog gemist, maar ik vermoed dat ik van deze blog ook vrolijker word. Fijn dat het weer beter/goed gaat en dat je het met Leonie zo goed hebt gehad. Geniet van je vakantie en tot vanavond. Dikke zoen van je moeder. NB jij mist Nederland niet, maar Nederland (lees 'wij') mist jou wel!

Véronique

Hey Joosje!

Je had het er toen al over, maar je hebt ook actie ondernomen! Je bent gegaan! Geweldig!!
Ben stinkend jaloers maar vind het super voor je!
Heerlijk om je avontuur te volgen op je blog!
Zet em op!
Dit avontuur pak je mooi eff mee!
Enjoy! Vive la france!
Enneh... wie weet volgende keer naar Australië :)

Lieve groet,
Véronique

opa en oma V.

Heel fijn te horen dat het weer helemaal goed met je gaat. En dat je samen met Leonie 4 heel gezellige dagen hebt gehad. Nu dus maar flink uitrusten en weer nieuwe energie op doen voorlopig voor de rest van het jaar, daar is tenslotte en vakantie voor. Dan staat zo de Kerstvakantie weer voor de deur.

Dikke kus en knuffels van
Opa en Oma Voordes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!