joosjev.reismee.nl

2 semaines difficiles..

salut chèrs gens!

nogsteeds alles goed hier in frankrijk! ik heb het nogsteeds verschrikkelijk naar mijn zin! het is nogsteeds leuk spannend en nieuw en mn frans gaat alweer zoveel beter! maar wat natuurlijk ook wel bij zo'n jaar hoort is: heimwee.

de laatste 2 weken heb ik het best wel moeilijk gehad moet ik zeggen. ik zat echt even niet zo lekker in mn vel en voelde me niet vrolijk. ik was heel erg moe en ik had nergens zin in. na een tijdje had ik het door.. dit heet heimwee. en dat voelde toch wel even echt iets vervelender dan ik had gedacht.

ik ben op tijd naar bed gegaan, omdat ik zo moe was, maar dat hielp eigenlijk niet. ik probeerde vrolijk te doen, maar dat lukte me niet. het enige wat ik wilde was even een dikke knuffel van mama papa mn lieve kleine zusje, mn broertje, mn broer, mn vriend en mn beste vriendin. ik voelde me echt even verschrikkelijk alleen en ik kon alleen maar aan thuis denken. ik ben er nogsteeds niet helemaal overheen, maar ik merk dat het elke dag als steeds beter gaat.

verder gaat het op school al wel veel beter! ik begin lessen te begrijpen (wat ze zeggen dan, ik snap nogsteeds geen reet van biologie en dat zal ook nooit komen :p) en ik begin ook steeds meer vriendinnen te maken! het wordt dus echt steeds leuker! vandaag had ik een 20 voor engels, dus daar mag ik wel even heel trots op zijn :p

verder, iets wat minder leuk is, is dat mijn maatje Kiri 24 november teruggaat naar Canada. zij bleef hier maar voor 3 maanden en het is nu bijna tijd voor haar om te gaan. woensdag ga ik naar haar toe om halloween te vieren en daarna hebben we nog 10 dagen school samen. ik ga haar zeker wel missen, want we zijn echt dikke maatjes geworden zo langzamerhand!

wat wel weer leuk is is dat 4 november en 27 november er 2 australische meisjes komen! bij mij op school en 1 van de 2 bij mij in de klas! het meisje dat bij mij in de klas zit is hier ook met EF! ik hoop dat het leuke meiden zijn en dat we het goed met elkaar kunnen vinden! zou toch te gek zijn? een australische vriendin?!

verder had ik vorige week zondag de eerste meeting van EF! we zijn met 15 in deze regio en het zijn echt leuke mensen! 3 italianen, 1 zuid-koreaan, 1 thaiwanees, 1 duitser, 2 noorwegers, 1 slowaakse, en verder waren er een aantal niet. ik ben echt de enige blonde, maar de rest is ook gewoon echt schijtbruin. ik ben geinterviewd, dus ik kom in de plaatselijke krant! vet cool! maar het was echt superleuk! 2 meisjes (taiwan en italie) wonen 5 minuten bij mij vandaan, dus daar ga ik wss nog wel een keer naartoe! superleuk! verder zitten er 6 bij elkaar op school in mirepoix, en verder overal met zn 2en of 3en en ik ga in de hoofdstad van het gebied 'ariege' naar school en ik ben alleen! voor het eerst dat dat gebeurt.. maar vind ik niet erg, want zo wordt ik helemaal ondergedompeld in het frans!

verder heb ik nu vakantie! woensdag halloweenparty bij kiri en donderdag naar toulouse om mijn maatje leonie op te halen die hier een aantal dagen blijft slapen! daar heb ik echt superveel zin in!

en ik ben verslaafd geraakt aan de rubikscube samen met mijn gastvader! lachen!

ik houd jullie op de hoogte lieve mensen!

liefs, la blonde!

Reacties

Reacties

Opa en Oma Voordes

Bonjour Joosje, Fijn weer een gezellig berichtje te lezen. Goed dat de moeilijke dagen al minder worden. Je berichtje klinkt heel positief. We zeggen houden zo !!!!
Dikke knuffel en kus, Opa en Oma

Sophie je kleine zusje

heeeey joos

je moet het mij ook leren met de rubicks cube hoor

groetjes sophie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!