joosjev.reismee.nl

een frans leventje

hallo allemaal!

heeeeeell erg sorry dat ik zo'n tijd niets van me heb laten horen, maar eigenlijk komt dat doordat ik mijn leven een beetje begin op te pakken hier. alles begint een beetje normaal te worden en ik begin gewoontes te krijgen.

elke ochtend sta ik om half 7 op. Charles maakt (heel lief) een ontbijtje voor me klaar dat bestaat uit: een kop thee, een appelmoesdingetje en een 'gateau'. daarna poets ik mijn tandjes en word vervolgens door Jeremy meegesleept naar de auto en samen rijden we richting school. als ik op school aankom loop ik richting mijn klasgenootjes, die allemaal aan het roken zijn. ik zeg iedereen gedag door ze 2 kusjes op hun wangen te geven en ga er vervolgens gezellig bij zitten. beetje kletsen over dat we geen zin hebben in de les. dan gaat de bel (die ik overigens echt heel vervelend vind) en lopen we richting de les. vervolgens hebben we 2 uur les, korte pauze (10 minutjes) weer 2 uur les, eten in de kantine en dan de rest van de dag tot 4 of 5 uur afmaken. vervolgens komt of charles me ophalen, of ik wacht een uur op Jeremy (zoals nu) en hij neemt me mee. als ik thuis kom, maak ik mijn huiswerk en op dinsdag en donderdag ga ik met Helene naar 'la gym'.

ik ben aan het eind van de dag meestal wel gesloopt, dus spannende avonturen in de avonden hoeven jullie voorlopig nog niet te verwachten. dit komt vooral door het wennen aan alle veranderingen, het eten, de taal, de mensen, het klimaat. frankrijk is dan misschien niet heel erg verweg, maar de cultuur hier is in niets zoals nederland.

ik heb mijn cijfers voor mijn eerste toetsen al binnen en die zijn, zoals verwacht heeeeeeeel geweldig (niet dus). het is echt heel erg moeilijk om uit de vragen te komen die ze stellen, dus dat kost me meestal wel een half uur, en dan heb ik nog een half uur om mijn verhaal te schrijven, terwijl ik daar veel meer tijd voor nodig heb.. gelukkig geeft het allemaal niet en de meeste docenten begrijpen het :D

deze maandag had ik natuurkunde en deze docent begrijpt het dus helemaal niet. dat is echt wel een beetje lastig. ze vroeg me of ik haar verstond en ik zei heel eerlijk 'nee' en vervolgens krijg ik een diepe zucht met een superarrogant gezicht mijn kant op geslingerd. dan voel je je toch wel even heel naar, terwijl je er echt niets aan kan doen.

verder qua heimwee.. tja, je voelt je weleens naar en je hebt weleens het gevoel dat dit jaar nooit gaat aflopen, maar je weet dat je door moet, dus zet je een andere pet op en ga je vol moed weer verder. de dag erna gaat het meestal al een stuk beter.

ook zit de eerste vakantie er aan te komen! Leonie (het meisje dat met mij meereisde en waar ik nogsteeds heel veel contact mee heb) komt een aantal dagen bij mij logeren! daar heb ik echt zo superveel zin in! ik ben echt blij dat ik via EF zo'n leuke meid heb leren kennen en dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden! als er iets aan de hand is, is het even een smsje of belletje en het is weer goed. we geven elkaar adviezen en slepen elkaar op deze manier de dagen door!

goed, ik weet even niet meer wat te schrijven, maar vragen zijn welkom! ik heb nogsteeds echt een topjaar en ik ga me er zeker doorheen slaan!

jullie zullen snel weer iets van me horen!

ciaoo!

Reacties

Reacties

dirk

dag joosje
leuk dat je weer blogt en ik hoop dat je mijn brief ontvangen hebt.
tot zondag

Jacomien

Lieve Joosje,

ik had dit berichtje bijna gemist! Gelukkig tipten de anderen me. Ik ben blij dat je zo standvastig bent dit jaar tot een succes te maken en ik weet zeker dat het je gaat lukken. Ik ben trots op hoe je het doet in den vreemde. Als je dit kunt, verwacht ik nog veel voor de toekomst. Dikke kus, mama en oma die over mijn schouder meeleest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!