joosjev.reismee.nl

een maand!

salut mes amies!

er is gewoon al bijna een maand voorbij en het gaat nogsteeds supergoed! ik ben het gelukkigste mens ter wereld. omdat ik echt superveel te vertellen heb ga ik de kopjestechniek van leonie gappen(muhahaha).

Carassonne
gister ben ik naar carcassonne geweest! eerst wist ik niet zo goed wat het precies was, maar toen ik aankwam wist ik niet wat ik zag :o volgens mij heb ik nog nooit zoiets moois gezien! we zijn daar de hele middag geweest en het was echt top! (ook veel nederlanders daar trouwens, dat was best apart :p)

school
school is nogsteeds een hopeloze bende van woorden die ik niet versta, maar toch merk ik dat het elke dag beter gaat. er zijn leraren die echt niets uit doen op het feit dat ik er echt helemaal niets van versta, maar er zijn ook leraren die me maar al te graag helpen. het eerste huiswerk is al gemaakt en gelukkig vandaag goedgekeurd! joosje blij :D verder blijf ik in de spaansklas ipv te switchen naar duits :D dat betekent dat ik weer een nieuwe taal ga leren en dat vind ik echt superleuk! spaans is echt een supercoole taal namelijk en mijn lerares is vet aardig!

vriendinnen
iets waar je je echt helemaal geen zorgen over hoeft te maken is of ik wel vriendinnen heb. iedereen is hier supersupersuperaardig en wil me maar al te graag helpen! ik begin iedereen al steeds beter te verstaan en de grappen en humor worden ook steeds duidelijker. het lunchen op school is elke dag weer gezellig en ik word helemaal doodgegooid met vragen over: Nederland, drugs, amsterdam en nederlandse specialiteiten en gewoontes; vet leuk :D heb ik ook eens wat te vertellen!

tijd
NIET BIJ TE HOUDEN!! ik zit hier gewoon al bijna een maand! elke dag is even knipperen met je ogen en je zit alweer aan het avondeten! als dat het hele jaar zo doorgaat dan ben ik morgen al thuis :o

heimwee
ik noem het geen heimwee, ik noem het gewoon een slechte dag. dagen dat het je gewoon echt even niet lukt om mensen te verstaan en iedereen is aan het lachen terwijl jij niets verstaat. dat is af en toe echt even moeilijk, maar met de goede mentaliteit zet ik me eroverheen. dit was mijn keus en ik kan nu echt niet meer terug. ik moet sterk zijn en volhouden. over een paar maand spreek en versta ik vloeiend het frans en zal alles veel makkelijker gaan. het is gewoon een kwestie van tijd.

EF
Vrijdag heb ik een brief van EF ontvangen. de eerste discovery tour zit eraan te komen en deze gaat naar het lightfestival in Lyon. het schijnt echt een 'once in a lifetime' ervaring te zijn, supergaaf dus, maar het is wel op 5 december en ik wilde graag sinterklaas vieren met mijn gastgezin.. ik ga dus nog maar even goed nadenken of ik dit wil.

Verder kwam zaterdag mijn IEC langs. denise en andre zijn echt superaardig! we hebben een beetje gepraat over hoe ik het hier vind en volgens mij vinden ze alles wel prima aan mij :D

Gastgezin
nogsteeds supertoppie gezellig gek geniaal debiel leuk lief en grappig!!

Goed dat was het dan weer voor deze keer (jeej dat rijmt). ik peer em zo weer naar mijn bedje!

bonne nuit!

Reacties

Reacties

emma

Hee joosje ! Syperleuk lees ik (; fijnn !"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!