joosjev.reismee.nl

Cours du piano

hallo allemaal!

vanochtend heb ik mijn eerste pianoles gehad! het was echt superleuk en de lerares is echt superaardig! het leuke is dat ze niet alleen pianolerares is, maar ook zanglerares!! ik ga dus leren mezelf te begeleiden :D superleuk! het eerste stuk dat ik nu moet gaan oefenen is 'imagine' van john lennon! ik ga echt elke dag oefenen, want ik wil dit zo graag leren! wat wel een beetje vreemd is is dat ze hier niet in a,b,c,d,e,f,g praten, maar in 'do,re,mi,fa,sol,la,ti,do. gelukkig vind mijn lerares dat ik gewoon in abc moet blijven denken :D beter, want anders zou het echt geen succes worden haha.

verder gaat het op school al steeds beter. ik begin sommige leraren al te verstaan, alleen ik heb nu huiswerk en dat is echt practisch onmogelijk! het is van het vak frans en ik moet een vraag beantwoorden. toen hij de vraag dicteerde heb ik louise em op laten schrijven haha ik verstond er niets van haha. en nu moet ik em ook nog gaan beantwoorden :o mission impossible dus!

verder is Jeremy vandaag jarig! hij is 20 geworden en we hebben een surpriseparty voor hem geregeld. hij is nu nog thuis, maar Aurelie (zijn vriendin) komt hem zo ophalen om iets te gaan doen (heb niet meegekregen wat :p) en dan gaan wij alles voorbereiden enzo. er komen iets van 30 mensen en ze hebben zoveel ingekocht :o niet normaal!! ze zijn hier echt niet zo zuinig als wij in nederland, haha!

ik heb net een boel spelletjes gedaan met Yanis en Charles en dat was supergezellig! toen ik een of andere goocheltruc deed met de kaarten, brak het ijs tussen mij en Yanis. hij wilde opeens allerlei spelletjes doen en hij wilde dat ik meer goocheltrucs deed haha! maarja die kende ik dan natuurlijk weer niet!

het weer is hier ook echt heeeerlijk! het heeft 2 dagen geregend, maar vandaag is het prima weer en morgen wordt het 30 graden! beter dan in nederland hoorde ik, dus daar doe ik het voor haha! blij dat ik niet in de regen zit!

was trouwens supergrappig toen het hier regende en ik kwam op school. alle leerlingen et paraplus en regenpakken en voor mijn doen sputterde het maar een beetje! dus ik kwam echt niet meer bij van het lachen! ohja, ze hebben het hier ook allemaal koud met 20 graden :o snap niets van die rare mensen hier!

gisteravond had ik ook nog oorlog met Jeremy, haha. hij liet me van de laatste traptrede struikelen :p hij had aan me gevraagd wat mijn probleem was en ik zei dat hij mijn probleem was, haha en toen was het oorlog. ook zei Helene dat ik hem niet over me heen moet laten lopen, maar gelukkig ben ik het gewend om een grote broer te hebben :p en geert is wel een kop groter dan Jeremy, dus ik ben echt helemaal niet bang voor hem haha!

ik heb net lekker een omelet gegeten, dus ik zit weer lekker vol :p Charles kan wel echt supergoed koken! het eten is altijd vet lekker, alleen jammer dat ik lang niet alles op kan. hij zei net nog tegen me dat ik weinig at, terwijl ik voor mijn gevoel echt superveel eet! rare mensen :p

ik ging trouwens ook een film kijken met jeremy (ja ik schrijf ff alles dat in me opkomt). hij startte de film op en we wilden engelse ondertiteling, zodat ik het ook kon volgen, komen we in het menu van de subtitles, staat er zo met koeienletters: NEDERLANDS. ik zo: nooooo dit is een grap! dus toen had ik nederlandse ondertiteling :D

kiri, mijn canadese vriendin, heeft ook echt lol met zichzelf als ik even wat vertaal in de klas. dan schrijf ik het op en dan gaat ze helemaal stuk van het lachen! nederlands is dus echt een debiele taal, maar ik mis ons kikkerlandje wel hoor! ze kennen hier ook echt geen sarcasme.. dat is nog wel een probleem, haha. als ik (zoals altijd) sarcastisch probeer te doen, dan snappen ze er niets van! gelukkig snapt kiri me wel :p zei is ook lekker sarcastisch :p

goed, ik ga zo helpen met het voorbereiden van het feest voor jeremy, hopen dat ik niet te moe ben om te skypen met papa, mama, dirk, sophie, matthijs (geert??), want ik heb echt wel veel te vertellen!

jullie horen snel weer iets nieuws van me!

bisous, joos

Reacties

Reacties

Jacomien Oosthoek

Ha Joosje,
fijn weer iets van je te horen en het klinkt weer positief en enthousiast. Leuk dat je pianoles oppakt, een nieuw instrument in deze nieuwe avontuurlijke fase in je leven! En dan ook nog van een piano/zangdocent.... Wat wil jij nog meer!
Liefs Mama

dirk voordes

hoi joosje

leuk om je weer eens te hooren

margreet

Weer genieten van je leuke en enthousiaste verhaal!

emma meilink

Heeee joosje !

Wat een flapdrollen daar als het op het weer aankomt hahaha. Superleukk van die pianoles ook !

xxx

Opa en Oma V.

Comme tu est très enthousiaste !!! Nous 't aimons !
Heerlijk al die verhalen, we genieten.

Liefs,
Oma en Oma

sophie

hee joos

je kunt ook de truc van mij doen met die tandenstoker

etto oosthoek

Hoi Joosje,
Leuk om te horen dat het daar allemaal goed gaat. Zoals je wellicht begrepen hebt is hier alles ook oke en gaat het leven zijn gangetje. Zondagmiddag hebben we Dik zijn verjaardag gevierd. Oma kwam toen net bij papa en mama weg van de skypesessie. Er was een wereld (digitaal) voor haar open gegaan en ze vond het heel erg leuk om jou daar op deze maniet terug te zien. We volgen je verhalen op de voet en ik vindt het nog steeds erg dapper dat je deze stap hebt gezet. Het ziet er daar trouwens qua omgeving mooi uit, leuk dat er nu ook foto s bij je verslagen staan, zo wordt het voor ons ook iets beeldender. Heel veel plezier daar nog en wellicht kom ik ook een keer skypen.
Groeten,

Etto

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!