joosjev.reismee.nl

une copine

hallo allemaal!

het gaat nogsteeds supergoed hier! ik heb echt helemaal nog geen last van heimwee en daar ben ik heel erg blij mee :) de tijd gaat voor mijn gevoel supersnel, want ik zit hier al bijna 2 weken!

deze week heb ik contact gekregen met het canadese meisje in mijn klas. echt een superleuke meid en we kunnen veel makkelijker met elkaar communiceren, omdat zij natuurlijk engels spreekt! we hebben echt dikke lol samen en we slepen elkaar met wat humor de dagen door! helaas blijft kyrie (ik hoop dat ik het goed spel) hier maar 3 maanden. ze mist haar familie in canada heel erg en kan niet wachten tot ze teruggaat.

ik begin ook steeds meer contact te maken met de andere mensen op school. ze hebben toch nog wel veel vragen over amsterdam en drugs, haha. ze denken hier echt dat amsterdam alleen uit drugs bestaat ofzo!

ook het frans gaat steeds beter! ik begin een aantal leraren al een beetje te verstaan en in mijn gastgezin gaat dat al heel veel beter, omdat zij er natuurlijk rekening mee houden. het spreken blijft nog moeilijk. je weet wel wat je wilt zeggen, maar je kan de volgorde van de woorden niet bedenken. dat is af en toe wel lastig, maar dan roep je gewoon wat woorden en dan snappen ze het ook wel haha.

ook heb ik contact gehad met mijn reismaatje Leonie! het gaat supergoed met haar en we gaan elkaar zien in de vakantie! ze blijft dan 4 nachten bij mij slapen!! ik heb er echt superveel zin in, want ik kan best wat orde in mijn hoofd gebruiken :p ' 3 talen door elkaar spreken, daar word je echt wel een beetje een warhoofd van!

en komende zaterdag (9:00 in de ochtend, ja echt) heb ik mijn eerste pianoles!! ik ga samen met jeremy ernaartoe, want hij heeft op dezelfde tijd gitaarles. ik heb er echt superveel zin in!

nogmaals, ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier en niemand hoeft zich zorgen om mij te maken!

à bientot!

joosje

Reacties

Reacties

tom

hey josh/joosje,

na aanleiding van je verhalen kom ik er achter dat je er nog geen reet van snapt daar qua talen:P maarja dat zou vanzelf wel goed komen:D leuk dat je daar al (als meisje uit het wietland) vriendeinnen of wannebe vriendinnen hebt gemaakt...

xxxtom

Jacomien en Sophie

Ha lieve Joosje,

wat fijn weer van je te horen. Sophie mist je nog steeds, eigenlijk vooral als ze iets van je hoort. Wat leuk dat Leonie bij je komt logeren en wat jammer dat Kyri (?) weer vertrekt. Wanneer is jouw eerste vakantie?
Veel plezier bij je eerste pianoles.

Tot gauw en hartelijke groeten aan je lieve gastegezin.
Mama en Sophie

joosje

mijn eerste vakantie begint ongeveer 26 oktober ofzo :) hoezo?

henk en alice

Hoi lieve joosje, wat is het toch leuk om jouw belevenissen te lezen. Echt we kijken regelmatig of er weer nieuws is.de school ziet er statig uit ,verdwaal je er niet of hebben de gebouwen letters. Maar ja dan nog welk vak in welk gebouw? Succes met je pianoles. En een fijne vakantie. Ga je wat leuks doen met je gastgezin en Leonie.Tijd voor heimwee krijg je niet want je hebt lieve mensen om je heen en je doet leuke dingen. geniet lekker en groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!