joosjev.reismee.nl

une semaine d`apprendre.

Salut!

wauw! deze week ging echt snel voorbij! mijn eerste schooldagen gingen supergoed! soms was het natuurlijk superlastig om te begrijpen, maar met een beetje hulp van klasgenootjes kwam ik al een stuk verder. ik heb al verschillende mensen ontmoet, waarmee ik superveel lol kan maken en die me ook graag helpen.

ik snap nog weinig van het systeem op school, want mijn rooster is op bijvoorbeeld vrijdag elke week anders en ik heb niet verstaan in welke lokalen ik les heb. de school is ook echt reuzachtig, dus de kans op verdwalen is 9/10 haha. gelukkig slepen mijn klasgenoten me overal mee naartoe :)

ik heb ook het slowaakse meisje uit mijn klas ontmoet. ze is hier ook met EF en ze blijft hier ook voor een jaar. ik heb echt superveel lol met haar, maar helaas gaat ze van school veranderen. ze had het niet zo getroffen met haar gastgezin en heeft ze nu een nieuwe gevonden. gelukkig is het niet heel ver weg, dus we kunnen nog altijd afspreken :)

dit weekend heb ik niet heel veel gedaan. zaterdag is hier relaxdag, dus ik heb niet zo veel gedaan. vandaag (zondag) heb ik mijn kamer schoongemaakt, geholpen de vogelhokken schoon te maken, ik ben naar een vogelfestival geweest, naar een puppybeurs geweest en naar een soort rommelmarkt geweest! superleuk :D

ik voel me hier echt helemaal op mijn plekkie! ik heb echt steeds meer lol in het leren van de taal en de cultuur!

wat ik echt heel erg mis aan nederland?

-mijn hockeystick en de hockeytrainingen
-een boterham met kaas
-drop
- een boterham met hagelslag
- matthijs (mijn grote liefde :$)

haha verder gaat het hier prima :D ik wil nog lang niet naar huis en ik wil nog meer leren over frankrijk en de taal! ik wil gekke dingen doen met gekke mensen en superveel lol maken!

volgende week meer nieuws!

bisous!

joosje (of zoals ze het hier uitspreken: josh)

Reacties

Reacties

Wim et grandema

Bonjour joosje, nous voulons d"essayer d" ecriver eu francais. J"ai oublie" beaucoup de mots mais avec un livre cela il recervoit. C est dimanche matin 12 h. Wim Est arrivé de me compagner une heure. Ilma raconte de cesxperences de cette semaine dans Son éducation.  C etaite une longue histoire comme jaque fois.  We hebben de inleiding in het Frans gedaan anders maar gaan verder in het hollands zodat jij er ook nog wat van snapt:p haha hebben je verslagen gelezen en mooi je het naar je zin hebt. Veel succes nog en GENIET ervan. Groeten oet riessen. Adieu (betekent tot ziens) haha groetjes

Margreet

Leuk je enthousiaste verhaal te lezen.
John en ik zijn gisteren in de kamer van Geert in Grun geweest, wordt heel mooi! Hier was het vandaag erg warm, hebben met z´n allen ge BBQ_ed. Nu dus net weer thuis.
Hoop dat je weer een hele leuke en leerzame week hebt. Hier zijn de scholen inmiddels ook weer begonnen.
Groetjes vanuit het hoge noorden van Nederland.

Opa en Oma V.

Salut cher Joosje,

Nous avons beaucoup de plaisir de rire ton 'l histoire super enthousiaste.
Le temps hier était tres chaud et nous avons allé à bicyclette de ca. 30 km. Moeten we je fiets al opsturen ?? (ha,ha)
Samedi nous étions à Groningen chez Geert. Opa a preparé des murs et moi j'ai preparé les repas. Il a une chambre très belle.
Toch leuk zo even wat Frans te oefenen. Het is wel ver weg gezakt moet ik zeggen.
Het weekend waren hier de Keunefeesten. De muziek was tot bij ons in huis te horen. Hoe is het met jouw muziek, speel je nog op je sax ?
Blijf lekker genieten en tot horens !

Liefs (aimant ?),
Opa en Oma V. (grandpère/grandmère)

Henriette en Fred Tuinman

Hoi Joosje!

Wat geweldig leuk om te lezen hoe je je vermaakt daar. Petje af hoor!!! Heel veel plezier nog en als je niet erg vind blijf ik een beetje mee kijken met je avontuur!

Groeten van Fred en mij!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!