joosjev.reismee.nl

premièr jour en école.

salut! om te beginnen gaat het nog steeds supergoed met mij! ik geniet van elk moment en vermaak me prima hier! ik wil nog lang niet naar huis! ik zal voor jullie even het 4 gangen menu van vananond omschrijven: voorgerecht: heeeel veel tomaten met een paar harde koekjes ofzo, geen idee wat het was, maar het was heerlijk :) hoofdgerecht: rijst met een of ander sausje, ook geen idee wat het was, maar was ook lekker en een 'saucize' een worst van ongeveer een meter lang die is opgekruld xD vet cool haha. nagerecht 1: kaasplankje met dus 124643 verschillende soorten kaas nagerecht 2: chocolademousse! wie dat niet kent mag zichzelf nu slaan haha kortom: ik heb heerlijk gegeten :D ze vinden hier trouwens dat ik heel weinig eet, terwijl ik zelf het gevoel heb dat ik me echt volledig volprop. vandaag was mijn eerste dag op mijn gigantische school. ik zit in het jaar 'premiére' en ik zit in klas '602' . jeremy bracht me vanochtend met de auto naar school, waar hij me dumpte bij een vriendin van hem: mélanie. zij bracht me naar de klassenlijst die aan 1 van de pilaren hing. daar liet ze me achter met mijn klasgenoten die mij natuurlijk meteen het hemd van mn lijf vroegen over nederland. we liepen naar een plek buiten de school en daar gingen ze roken.. niet echt mijn types dus haha. ze lieten me daar ook achter toen er iets gezegd werd dat ik niet verstond, dus ik ben maar achter de massa aangelopen en toen kwam ik aan bij mn klas. een meisje draaide zich om en begon een heel verhaal te vertellen in het frans waar ik niets van verstond. ik reageerde heel debiel met: bonjour, je suis joosje, je suis hollandaise et je ne parle pas bien francais. gelukkig snapte ze het meteen en stelde zich voor. we liepen achter onze mentor aan (die heel grappig schijnt te zijn) een lokaal in. hij begon vanalles te vertellen ( ook weer geheel onverstaanbaar) en ik kwam tot de conclusie dat ik niet de enige buitenlander in mijn klas ben. er zit een slowaaks meisje en een canadees meisje bij me in de klas. superfijn, een soort lotgenootjes in de buurt :) mais bon, de leraar ging namen opnoemen en die van mij en het slowaakse meisje waren natuurlijk veel te moeilijk voor hem. toen hij me vroeg om mn naam uit te spreken en ik dat deed reageerde de klas met een fanatieke, gezenlijke 'wooooow' xD supergrappig! na een onverstaanbaar verhaal te hebben aangehoord en mn rooster gekregen te hebben kregen we een rondleiding door de school, want in mijn klas is bijna iedereen nieuw. na de rondleiding moesten we nog even de klas in en toen kwam er iemand binnen en toen was er even weer zo'n 'huh?' momentje: iedereen ging staan! ik schrok er eerst een beetje van, maargoed ik deed gewoon mee. op woensdag is er na 12 uur geen school meer, dus toen waren we klaar. het meisje dat ik had leren kennen , nam me meer maar buiten en stelde me voor aan een aantal vriendinnen van haar. superleuke meiden! toen ik vertelde dat ik hier in een gastgezin zit hadden ze opeens superveel respect voor me haha. maargoed, toen jeremy me weer kwam ophalen hebben we afgesproken dat we elkaar morgen voor schooltijd weer zien! ik begin dan om 8 uur. kortom, voor zover ik het snapte, was mijn eerste schooldag een succes! als laatst begin ik me hier steeds meer thuis te voelen. ik merk dat er een band ontstaat tussen mij en mn gastgezin. ik breng de meeste tijd door met mn gastvader (charles) en met mn gastbroer (jeremy). jeremy neemt me overal mee naartoe en ik fiets elke avond een heel eind door de bergen met charles. ik heb het hier echt naar mn zin en kan niet wachten tot ik normaal met deze lieve mensen kan praten haha. ik merk ook dat mn frans steeds beter wordt. ik versta al veel meer woorden en ik spreek ook al iets makkelijker. ik hoop dat het heel snel gaat! A plus et bisous, Joosje

Reacties

Reacties

Emma

Super leuk joosje !

Henny Voordes

Hoi Joosje,
Wat leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk heb je snel je plekje gevonden in de klas. Zo te lezen zal dat ook wel goed komen.
Lieve groetjes!

Oma en Opa Voordes

Meisje, meisje, wat zijn we trots op je ! Stoer, dat je ondanks dat je niets verstaat, toch gewoon overal achteraan huppelt, of het de gewoonste zaak van de wereld is ?! Wat fijn dat je toch ook nog aan het fietsen bent. Dat wilde je zo graag. Super !
Veel succes de volgende dagen op school.

Dikke knuffel,
Opa en Oma V

margreet

Hoi Joosje, weer een leuk verhaal! Wat een enthousiasme. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Haha, ik wacht het moment af dat je schrijft dat je je broeken niet meer dicht kunt krijgen ;-)
groetjes uit Roden.

Maaike (je zangmaatje)

He Joos,

Wat leuk om je verhaal te lezen! Zo te lezen heb je al heel wat ervaring opgedaan daar in la France! En al muziekmaatje gevonden? Haha

Heel veel plezier nog meid!

Liefs Maaike

femke

hey joosje

ik vind het fijn dat jij pelzier hebt.
en ik vind je heel knap.
leuk dat je vaak fietst door de bergen

heel veel kusjes femkeXX

Dirk

joosje ik vind dit iegelijk best lerkker lijken

Geert

Hee Joosje!!

Aangezien ik hier nu pas internet heb, heb ik je verhalen nu pas gelezen, maar het klinkt echt supergoed! Ik hoor dat je het ontzettend gezellig hebt met je gastgezin en daar ben ik heel blij mee!

Hier is ook alles goed! We hebben net verbouwd en alles stinkt nog ontzettend naar verf en plamuur en is nog ontzettend stoffig, maar dat trekt vanzelf wel weer bij:)

We moeten echt een keer skypen;)

Groetjes,

Geert

Vivian

Salut Joosje!

(waarschijnlijk is mijn Frans veel slechter dan dat van jou maar ik ga m'n best doen)

Prièmierrement, je trouve que c'est très amúsant de lire tu as un temps très bien :) Je suis très fiere de toi parce que j'écouté de tu as manges des escargots :o J'espère que tu apprends beaucoup en France et .... geniet ervan ;)

liefs, Vivian

Wim et grandemere

Bonjour joosje, nous voulons d"essayer d" ecriver eu francais. J"ai oublie" beaucoup de mots mais avec un livre cela il recervoit. C est dimanche matin 12 h. Wim Est arrivé de me compagner une heure. Ilma raconte de cesxperences de cette semaine dans Son éducation.  C etaite une longue histoire comme jaque fois.  We hebben de inleiding in het Frans gedaan anders maar gaan verder in het hollands zodat jij er ook nog wat van snapt:p haha hebben je verslagen gelezen en mooi je het naar je zin hebt. Veel succes nog en GENIET ervan. Groeten oet riessen. Adieu (betekent tot ziens) haha groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!