joosjev.reismee.nl

3 jours!

Bonjour tout le monde!

als eerst: het toetsenbord hier is echt superraar! dus het typen gaat een stuk moeilijker haha. zo, dat was de nutteloze info voor vandaag.

het is echt super hier! Na de vliegreis met leonie, die overigens echt superleuk en gezellig was, werd ik op het vliegveld opgewacht door Charles en Helene! Het zijn echt superlieve en gezellige mensen! Het verstaan van het frans ging iets minder soepel, maar dat had ik niet heel anders verwacht.

Toen we aankwamen bij het huis wist ik ook niet wat ik zag! supermooi en supergroot. mijn slaapkamer is ook echt supermooi en ik heb een heerlijk tweepersoons bed :D beter had ik het niet kunnen treffen. de buren, opa en oma van jeremy en yanis hebben een zwembad, ook niet heel verkeerd! dat zwembad is trouwens wel nodig, want het weer hier is een beetje vreemd.. in de ochtend is het frisjes, eind van de middag wordt het bloedje heet en in de avond is het echt superkoud!

de eerste avond gingen we naar foix, want er was een vuurwerkshow, want dit weekend is het fete de foix. ook gisteravond gingen we naar een vuurwerkshow ergens anders en dat was bij een grot waar een autoweg doorheen ging. het zag er best wel vet uit! ook heb ik gister een franse telefoon gekocht.

het eten hier is ook echt een item. ik dacht dat mijn broertje Dirk veel at, maar daar zalik geen woord meer over zeggen, want hier eten ze 4 keer per dag, waarvan 2 keer een 4-gangen maaltijd :O ik moet wel lachen toen ze me bij de lunch vroegen of ik een toetje wilde haha.

verder is het hier elke dag leuk, echt waar! ik hoor nu beneden een gitaartje. jeremy speelt echt supergoed gitaar! echt leuk om te horen. ze hebben hier ook speciaal voor mij een elektrische piano opgezet! superlief! ik heb charles al laten horen wat ik graag speel en hij vind dat ik een goede pianist ben.

ik ging gister ook fietsen met yanis en jeremy ging hardlopen. supergrappig, want fietsen is voor de mensen hier erg moeilijk haha.

papi et mami (opa en oma) zijn ook superlieve mensen die ook erg hun best doen om zich voor mij verstaanbaar te maken.

het gaat dus super hier, morgen ga ik kijken op school en ik heb er vet veel zin in!

au revoir!

joosje

Reacties

Reacties

Tessa V

Blij dat je het mooi heb daar! :D
veel plezier op school morgen haha
love you xxx

Jorgen, Henny, jenneke, Femke

Haaa Joosje, wat een geweldig verhaal weer. Bij Jenneke loopt het water in de mond bij het lezen van 2 keer een 4 gangen diner. "Dat moet de hemel zijn"
we zijn blij dat de start van je avontuur zo goed verlopen is.
Groetjes J H J F

Sophie

Heeeeeee
leuk om je even te zien
ik mis je

groetjes Sophie

jacomien

Ha Joosje, fijn om je zojuist te zien en te horen en weer een gezellig verhaal! Ik vind het geweldig hoe je het doet. Mama

Henk en alice konijnenberg.

Heeee die Joosje goed te horen dat je het meteen al naar je zin hebt. We blijven je volgen met je verhalen. Je hebt wel een supermooie web site . Geniet maar lekker daar. Succes met je eerste schooldag.

Vivi

hee joos,
super dat je het zo leuk vind daar!
ga je ook foto's plaatsen ? :)

xxxxliefs,

margreet

Hoi Joosje, fijn om zo'n enthousiast eerste verhaal te lezen! Succes morgen bij je eerste schooldag.

Margreet.

oma V.

Bonjour Joosje,

Cool, dat je het nu al zo naar je zin hebt. Eigenlijk had ik ook niet anders verwacht. We hopen dat je de school net zo leuk gaat vinden. Allemaal nieuwe vrienden en vriendinnen. Succes !! en tot de volgende mail.

Liefs,
Opa en Oma V.

Dirk Oosthoek

Hey Joosje!

Zie dat je het goed naar je zin hebt en dat de vlucht e.d. goed zijn verlopen! Wou je even complimenteren voor je eerste berichtje waarbij je direct voor je gastgezin het verhaal in het frans hebt vertaald! Super knap!

Ik las bij je moeder op facebook dat je je lenzen vergeten was hahaha! Niet erg handig... wel de lenzenvloeistof uit Makkum meegenomen?;-) Wil je even heel veel succes wensen vandaag op je eerste schooldag!

Liefs Dirk!

Linda

Hoi Joosje, wat vertel je toch leuk over je tijd daar ! Zo te horen beleef je elke dag met veel plezier !! Succes op school en we blijven je volgen!x Linda

tom

heey joosje,
ik heb niet veel te doen tijdens de les dus ik dacht heeeey ik ga es ff joosjes blog lezen:D. ik heb het gister met matthijs nog over je gehad. je had het daar wel naar je zin en het lukte wel daar. nou volgens mij klopt dat we. en wat lees ik daar? veel eten haha wanneer kan ik komen!
xx tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!