joosjev.reismee.nl

Encore 1 nuit!

Bonjour tout le monde!

Vandaag is mijn laatste dagje in het mooie Nederland. De tijd is echt verschrikkelijk snel gegaan. Gisteravond gaf ik mijn afscheidsfeestje. Het was ontzettend gezellig, maar het afscheid nemen ging me toch iets minder makkelijk af dan ik had verwacht. Gelukkig heb ik nogsteeds heel erg veel zin in mn reis en kan ik niet wachten tot ik morgen eindelijk in het vliegtuig stap!

Vandaag blijf ik nog even lekker thuis om nog even op mijn eigen stekkie te zijn. Ik moet al het afscheid nemen van gisteren toch nog even verwerken. Gelukkig heb ik geen zorgen meer aan mijn hoofd over het inpakken en kan ik het de hele dag rustig aan doen om alles in mn hoofd weer op orde te stellen.

Vandaag vertrekt ook mijn broer naar Groningen, waar hij medicijnen gaat studeren. Dat was dus weer een afscheid en dezevond ik ook zeker niet leuk.Ik zal hem verschrikkelijk gaan missen zoals alle andere mensen waar ik afscheid van ga nemen en genomen heb.

Morgen tussen 10 uur en half 11 vertrek ik richting het vliegveld. We moeten ongeveer 2 uur reizen en ik moet om 10 over half 1 inchecken. Ik heb met Leonie afgesproken dat we elkaar zien bij de ingang en ik denk dat ik het heel prettig vind om even bij een lotgenootje te zijn :)

Dit was mijn laatste blog vanuit Nederland, de volgende zal ik schrijven vanuit Saint-jean-de-verges :D ik heb er echt verschrikkelijk veel zin in!!

Ik ga vanaf nu mijn blogs tweetalig schrijven (deze ook), zodat mijn gastgezin het ook kan lezen. (Et aussi, parce que mon oncle Etto aime la francais très très très beaucoup! :p)

En francais: au jour d'hui, c'est mon jour dernièr en hollande. Les temps sont passé très vite. Hier soir, c'était ma fête d'au revoir. Il était bon, mais dire au revoir était plus dificile que je m'attandai. Heureusement, je suis encore empatient de venir en france et je ne peux pas attandre à faire voler!

Au jour d'hui, je reste à la maison pour etre dans mon propre place. Je doit digére les adieus de hier. Heureusement, je n'ai pas des préoccupations de emballer ma valise et j'ai tout les temps de diréger et rester.

Au jour d'hui, mon grand frère vaà Groningen. Il va étudier médecine. C'était aussi un adieu et ce n'était pas bon. Il va me manquer trés beaucoup, comme tout les autre gens qui à dit adieu.

Demain, entre 10 heurs et 10 heurs et demi je vais à l'airoport. Je doit voyager 2 heurs et je doit enregistrer à 13:40. J'ai convenu avec Leonie que nous rencontrons dans l'entrée et je pense que il sera bon de etre avec un compagnon :)

C'était la dernière histoire que j'écris en Hollande. L'histoire suivant je vais écrire en Saint-jean-de-verges. Je suis empatient!!

à partir de maintenant, je vais écrir billingue (Néerlandais et Francais), parce que comme ca, ma famille d'acceuill peuvent lire mes histoires aussi.

Au revoir en tot ziens!

Liefs et bisous,

Joosje

Reacties

Reacties

Etto Oosthoek

Deze kon ik nog volgen in het Frans. Veel moeilijker moet het echter niet gaan worden. Ik vindt het dapper dat je zo lang weg gaat maar denk dat je een hele leuke periode te wachten staat waarbij je vast ontzettend veel (wijze) dingen opsteekt. Hopelijk ga jij Frankrijk net zo mooi vinden als ik Italie u al doe. Ik wens je een hele fijn e mooie en leerzame periode toe en ga je zeker wekelijks via dit medium volgen.
Groeten van ons allemaal aande tasveldweg

Annemarie

Bonjour! Mijn Frans schrijven is erg stoffig geworden dus daar waag ik me niet aan. Lezen lukt nog wel. Nogmaals goeie reis, groet en toet!

Liefs Annemarie

Oma V.

Lieve Joosje,

Het wordt vast en zeker een onvergeetelijk jaar en vele ervaringen rijker. Maak er wat moois van. Tot morgen !

Lieve groet,
Oma en opa V.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!