joosjev.reismee.nl

The start of a new adventure!

Hello peoples!!

Na 2 weken te hebben gewerkt aan ons project op het paradijselijke eiland Koh Samui, mogen we nu eindelijk zelf op pad!

06/04/2015

Na het inpakken, uitchecken en de meeting met de leraren, zijn we vertrokken richting Na Thon, de hoofdstad van Koh Samui. Daar hebben we onze spullen bij Jacqueline gedumpt en zijn we op pad gegaan. We hebben wat gegeten en ferry tickets geregeld.Om 18:00ging onze ferry naar Don Sak en daar pakten we een minivan naar Surat Thani. In de minivan ontmoetten we 2 duitse jongens, met wie we uiteindelijk samen een hotel hebben gezocht en zijn gaan eten. Ze namen ons mee naar een straatmarktje, waar we kipstokjes hebben gegeten, en omdat er verder niet heel veel was, zijn we ergens bij een lokaal restaurantje gaan eten. De communicatie was erg lastig, maar uiteindelijk kreeg iedereen zijn eten. Na het eten zijn we samen teruggelopen naar het hotel en we zijn bijna meteen gaan slapen.
07/04/2015
Vandaag werden we wakker in het CBD hotel in Surat Thani. We hebben alledrie heerlijk geslapen. De airco deed het voor het eerst heel goed, dus het was bijna koud toen we uit bed kwamen! Ik heb een douche gepakt en toen hebben we ingepakt en een tuktuk richting het station in phun phin gepakt. Daar aangekomen kregen we te horen dat de trein vol zat. De volgende trein, dieom 16:47zou vertrekken, hebben we toen maar geboekt. Vanwege sonkran zitten de treinen heel vol en daarom hebben we ipv een bedje een stoel, kortom: dit wordt een fijne nacht. Omdat het nog maar half 10 was zijn we even gaan ontbijten en gaan opzoeken in de lonely planet wat we kunnen doen. We besloten om naar khao sok national park te gaan, een regenwoud! Toen we opzoek waren naar de busjes die kant op, werden we geholpen door 2 hele lieve thaise tourguides die ons hebben geholpen. Ze moesten heel hard lachen toen wij zeiden dat we vanmiddag weer terug wilden zijn. Ze stelden ons voor om een nacht te verblijven, maar dat werd heel duur, dus we pakten de minivan enom 2 uurhebben we een busje terug naar het station, zodat we de trein kunnen halen. We kwamen aan bij het meeting point en namen een taxi naar de ingang van het park. Daar kochten we kaartjes en gingen op pad. Het is echt fantastisch mooi! Jungle, watervallen, noem maar op. Het is fantastisch!Om 14:00moesten we weer bij het meeting point van de minivans zijn. Dit ging allemaal soepeltjes en we kwamen rond15:55aan in phun phin. We gingen snel nog even naar de7/11en kochten ons avondeten, snacks en heeeel veel water! Op het station hebben we nog geprobeerd een trein terug naar surat thani te regelen, maar alles zit vol, dus we moeten het in Bangkok nog maar even uitzoeken. Toen ik aan een vrouwtje van de thaise NS vroeg waar onze trein vertrok, vertelde ze dat deze er al stond en toen zijn we maar ingestapt. We zitten met zn drieen bij elkaar, fijn! Even later kwam er nog een franse jongen bij ons zitten. Hij reist al 3 maanden rond en hij heeft nog 3 maanden te gaan: GAAF! Op een gegeven moment begon de trein te rijden, maar het leek alsof ie een stuk trein vergat! Maar we gingen alleen even van spoor wisselen; we moesten de andere kant op. Ons treinstel haakte zich met een knal vast achter het andere. Evenlater begin de trein te rijden. Anouk sliep vrijwel meteen. De reis duurde echt heel erg lang; we konden niet slapen, het was warm, weinig ruimte etc. Maar het was wel een hele gave ervaring om met de locals mee te reizen! Toen we eindelijk aankwamen om 06:20 hebben we ons opgefrist (voor zover dat kan hier) en tickets geboekt voor de terugweg. Ook het zoeken naar een slaapplek verliep soepeltjes!
Ik lig nu lekker in een bedje (eindelijk)! Nu even chillen en dan vanmiddag op pad! Zin in!
heel veel liefs uit Thailand!!

Tineke Noteboom

Ha Joosje, een nieuw verhaal vol reis-, stad- en junglebezoek klinkt avontuurlijk en is zeker fantasties en kleurrijk om mee te maken! Fijn dat je ons zo mee laat genieten!