joosjev.reismee.nl

Welcome to paradise

Koh Samui...

Een fantastische bestemming. Een bestemming die ik zelf nooit zou kiezen om zijn imago, maar toch is het fantastisch om er te zijn. De eerste indrukken van dit eiland hebben vooral te maken met resorts, strand, palmbomen, kokosnoten en de zon. Veel echte Thaise mensen zie je op het eerste gezicht niet. Ik was erg teleurgesteld over het feit dat het eiland op het eerste gezicht niet heel avontuurlijk lijkt. Iets wat mij meestal het meest trekt op bepaalde plekken.

De eerste dagen zijn we heel veel bezig geweest met het ontdekken van onze study area. Het is een gebied met heel veel verschillende kanten. Het heeft prachtige stranden en je kan goed hiken in de heuvels, waar de uitzichten onwerkelijk mooi zijn.

Na een paar dagen research te hebben gedaan was ik wel even klaar met het levend verbranden op de stranden en zijn Anouk en ik richting het midden van het land gegaan om de watervallen te zien. Nou moet ik eerlijk zeggen dat de watervallen niet 'geweldig' zijn, maar de sfeer van de mensen (veel locals) en de jungle eromheen maken het een fantastische ervaring! We hebben met olifanten geknuffeld en we hebben ze gevoerd. Een hele bijzondere ervaring om voor het eerst zo dichtbij een olifant te komen!! Wat een gigantische beesten! We hebben geen olifant 'trekking' gedaan, want dat vonden we echt te zielig, dat konden we niet aan. We hebben vervolgens gehiked naar de watervallen, op de watervallen, over de watervallen en noem maar op. We zijn 20 liter zweet verloren door al het geklauter, maar het was geweldig! we zijn ergens onderweg nog gestopt bij een Oekraïns hutje, waar ze chocola maken. We mochten op kussens die op de grond lagen neerploffen, een chocoladereep kiezen en we kregen een chocolade milkshake, HEERLIJK!! Chocola had ik wel gemist

Tongue Out
. Toen we terug wilden naar ons resortje werden we van de waterval naar de parkeerplaats gebracht door een Jeep, waar we BOVENOP!! mochten zitten! Dit was echt extreem gaaf!

In de avond hebben we nog een poolparty gehad bij studiegenootjes. Dat was heel erg gezellig! We hebben gebarbequed en iedereen weer gezien, dat was heel erg leuk!

Ik moet wel zeggen dat het niet altijd even makkelijk is. Er zijn natuurlijk ook momenten dat je even niet meer weet hoe je moet reageren op dingen die je irriteren. Je zit natuurlijk een maand lang echt bovenop elkaar, dus je leert elkaar door en door kennen. Dit is aan de ene kant natuurlijk heel leuk, maar soms ook wel heel lastig. Gelukkig zijn we allemaal nog vriendjes en vriendinnetjes!

Nog 1 weekje te gaan op dit eilandje en dan mogen we EINDELIJK zelf op pad! Ik wil heel graag richting het vaste land, naar Bangkok, Ayutthaya, Sukhothai en Chiang Mai. Heel veel.. ik weet het.. Maar het komt goed! Ik krijg genoeg advies van locals en expats! Ze hebben heel veel tips en vertellen ze graag!

Nou, dat was wel weer genoeg om jullie te updaten. Conclusie: het is hier TE GEK! Ik wil lekker nog lang niet naar huis! (Sorry mam en pap)

Greetings from paradise!

Liefs Joos

Reacties

Reacties

mama

Nou je hoeft geen excuus te maken. Ik snap wel dat je langerZOU WILLEN blijven! Geniet ervan en pas een beetje op elkaar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!